VSBfonds zoekt tijdelijke versterking voor de donatie administratie (M/V/X) 

Stel je eens voor, een samenleving waaraan iedereen meedoet, waar mensen elkaar ontmoeten, inspireren en helpen om persoonlijk en maatschappelijk te groeien. Dat vraagt om mensen die verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf en voor elkaar. 

Voor zo’n samenleving zijn mensen nodig die hiervoor een plan of een initiatief hebben. Onze organisatie steunt die plannen met geld, maar ook met raad en daad. Dat doen wij op drie gebieden. Bij Mens & Maatschappij staan sociale initiatieven centraal. Bij Kunst & Cultuur gaat het om projecten gericht op samen creëren en beleven. Bij Studiebeurzen helpen we maatschappelijk betrokken studenten om in het buitenland te studeren.   

Voor ons maakt het niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft en van wie je houdt. We willen graag dat iedereen in de samenleving een kans krijgt en hanteren daarom een actief diversiteitsbeleid. Daarom nodigen wij iedereen die zich in dit profiel herkent uit om te reageren. Ongeacht je gender, culturele achtergrond, seksuele identiteit, opleidingsniveau, woonplaats en leeftijd. 

Wie zijn wij? 

VSBfonds is één van de grootste particuliere fondsen in Nederland. Het jaarlijkse donatiebudget is ruim 26 miljoen euro. Onze organisatie heeft 37 medewerkers en is gevestigd in Utrecht. De begane grond van ons kantoor is toegankelijk met een rolstoellift. We werken plaats- en tijdonafhankelijk, maar ontmoeten elkaar ook op kantoor.   

Wij zijn per direct op zoek naar een 

                       Administratief medewerker (24 uur) 

met een financiële achtergrond, zoals bijvoorbeeld een bedrijfskundige, die onze organisatie en medewerkers tijdelijk ondersteunt met diverse administratieve taken.  

Je hoofdtaak bestaat uit het analyseren van eindafrekeningen, controleverklaringen en financiële evaluaties van de projecten die wij ondersteunen. Op basis van je analyse stel je een kort advies op voor de bij het project betrokken donatie adviseur. Daarnaast controleer je nieuwe projectaanvragen en bijbehorende documenten en importeert die in ons administratieve systeem Account View. Ook neem je project gerelateerde documenten in ontvangst, zoals een inschrijving bij de Kamer van Koophandel en jaarrekeningen, en analyseer je deze. Tot slot verstuur je mails naar aanvragers van wie het project niet voor een donatie in aanmerking komt en verricht je hand- en spandiensten voor de afdeling donatie administratie.  

Wie ben jij?  

Heb jij zin om voor zes maanden onze collega’s op de donatie administratie bij te staan en de helpende hand te bieden? En herken jij jezelf in de onderstaande functie-eisen? Dan ben jij degene die wij zoeken! 

  • Je beschikt over een MBO of hoger werk- en denkniveau;  
  • Je hebt financiële kennis en deze toegepast binnen een of meerdere administratieve  functies; 
  • Je werkt bij ons met cijfers gekoppeld aan informatie over projecten die we steunen. Je gaat accuraat te werk als je cijfermateriaal combineert, analyseert en er conclusies aan verbindt; 
  • Je voelt je verantwoordelijk voor je werk en zorgt dat je werkzaamheden van A tot Z afrond; 
  • Met je dienstverlenende instelling ben je een professionele gesprekspartner in het contact met aanvragers over vragen die zij of wij hebben over het geld dat ze van ons hebben gekregen;  
  • Je bent het aanspreekpunt voor onze donatieadviseurs en ondersteunt hen bij de administratieve afwikkeling van toegekende donaties. In de samenwerking met hen sta je stevig in je schoenen. Je weet hen op een daadkrachtige wijze aan te spreken op hun aandeel in het administratieve proces; 
  • Als er veel tegelijk op je af komt, dan weet je het hoofd koel te houden, hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden en de juiste prioriteiten te stellen; 
  • Als je ervaring hebt met het werken met een computerprogramma dat is gebaseerd op een workflow is dat voor het vervullen van de functie een pré.  

Wat bieden wij jou? 

  • Een tijdelijk dienstverband van 6 maanden; 
  • Een brutosalaris van minimaal € 2.600,- en maximaal € 3.200,-  op basis van een 36-urige werkweek; En daarnaast natuurlijk vakantiegeld (8%) en een eindejaarsuitkering van 5%; 
  • Een laptop; 
  • 25 vakantiedagen (op basis van een fulltime contract); 
  • Een werkomgeving waarin de collega’s open staan voor jouw ideeën en input.

Hoe kun je reageren? 

Ben je enthousiast? Stel je dan aan ons voor, wij maken graag kennis met je. Stuur je motivatie en CV zo spoedig mogelijk per mail naar sollicitatie@vsbfonds.nl. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Nicole den Engelsman, tel. 06 82 613 270.