Promotie en voorlichting 

Promotie en voorlichting over VSBfonds Beurzen wordt uitgevoerd door de hogescholen en universiteiten. Als contactpersonen is jullie rol erg belangrijk. Het aantal aanvragen is de afgelopen twee jaar fors gedaald, dus extra inspanning ter promotie van de beurs is echt nodig!

Tips promotie

  • Alumni van je eigen instelling die met een VSBfonds Beurs naar het buitenland zijn geweest, zijn goede ambassadeurs! Je kunt ze inzetten bij voorlichtingsbijeenkomsten of laat ze hun verhaal vertellen in jullie (digitale) kanalen. Ben je op zoek naar oud-bursalen van je eigen instelling? Neem contact op met Nuffic.
  • Sinds het voorjaar 2018 bestaat het VSBfonds Bursalen Netwerk, voor iedereen die ooit met een VSBfonds Beurs naar het buitenland is geweest. Er is een online platform en er zijn al zo'n 350 leden. Wil je meer weten of ben je op zoek naar een alumnus, neem gerust contact met ons op?!
  • Wil je een bijeenkomst organiseren voor studenten? Een medewerker van Nuffic of VSBfonds is altijd bereid om een presentatie te geven, een stand te bemannen of anderszins ondersteuning te bieden.
  • Benader de netwerken binnen je eigen instelling van studieadviseurs, studie-loopbaanbegeleiders, mentoren, decanen, stagebegeleiders, opleidingshoofden etc.
  • Op de jaarlijkse contactpersonendag worden altijd veel tips uitgewisseld over het promoten van de beurs. Deze zijn opgenomen in het document Best practices promotie. Ben je niet (meer) in het bezit van Best practices promotie? Stuur dan een mail naar Nuffic.
  • Je kunt ook de filmpjes en voorbeelden van de studenten gebruiken die op deze site staan. Of de animatie met uitleg over het aanvragen van een VSBfonds Beurs. 

Download de voorkant flyer als jpg

Download de achterkant flyer als jpg

Download de flyer als pdf

Ook de brochure is op aanvraag digitaal verkrijgbaar. De poster, brochures en flyers worden begin september naar de contactpersonen verzonden. Bijbestellen is altijd mogelijk, stuur een mail naar vsbfonds@nuffic.nl

Online campagne

In oktober starten we een online campagne, met name via Facebook, LinkedIn en Instagram. Maak er gebruik van. Hiernaast zie je de animatie over de voorwaarden. Doe mee: ‘like' en 'deel’ de berichten.