Veelgestelde vragen digitaal aanvragen

  • Ik wil een aanvraag starten maar kom niet verder dan de quickscan. De uitslag van de quickscan is positief. Hoe moet ik nu verder?

    Na het succesvol doorlopen van de quickscan wordt een knop [Aanvraag vervolgen] getoond. Klik hier op. De inlogpagina wordt getoond. Als u nog geen account heeft, klik u op [Registreren]. Als u al een account heeft aangemaakt logt u in met uw email adres en wachtwoord.

  • Ik wil een aanvraag starten, moet ik me dan eerst registreren?

    Nee, u hoeft zich niet apart te registreren. Registreren is een integraal onderdeel van het starten van een nieuwe aanvraag.

    Op onze website [www.vsbfonds.nl] ziet u rechts bovenin de pagina de knop [Aanvragen]. Als u daarop klikt komt u op een informatiepagina, die alle stappen beschrijft.

  • Waar kan ik me registreren voor een nieuw account?

    U hoeft zich niet apart te registreren. Registreren is een integraal onderdeel van het starten van een nieuwe aanvraag. Op onze website [www.vsbfonds.nl] ziet u rechts bovenin de pagina de knop [Aanvragen]. Als u daarop klikt komt u op een informatiepagina, die alle stappen beschrijft.

  • Ik kan niet inloggen, wat nu?

    Volg de hierna genoemde stappen nauwgezet op.

    - Ga naar de website van VSBfonds (www.vsbfonds.nl).
    - Klik op [Uw Account] in de rechter bovenhoek.
    - Vul uw e-mailadres en wachtwoord in onder het kopje 'Login'.

     

  • Ik krijg een melding dat mijn wachtwoord niet klopt, wat nu?

    Controleer uw wachtwoord. Staat CapsLock misschien aan?

    Als dat niet het geval is, gebruik dan ‘Wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Op de inlogpagina staat in het lichtgrijs de tekst [? Wachtwoord vergeten?]. Klik hierop en volg de instructie. U krijgt een e-mail met daarin een link waarmee u een nieuwe wachtwoord kunt aanmaken.

  • Ik wil een nieuw wachtwoord aanvragen, maar krijg de melding ‘Reset password failed’. Hoe kan dat?

    U krijgt deze melding als het opgegeven e-mail adres niet is gevonden in onze database.

    Controleer het e-mail adres op typefouten. Als de fout blijven optreden, neem dan telefonisch contact met ons op: 030-2303300. Als u belt, kan onze medewerker u sneller helpen als u het projectnummer van uw aanvraag bij de hand heeft. 

  • Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd maar ik kan niet op de knop ‘Stel nu een nieuw wachtwoord in’ klikken. Wat nu?

    Sommige Internet providers, e-mailprogramma’s of instellingen van de computer staan linkjes in uw e-mailberichten niet toe. Dat is een veiligheidsinstelling. Probeer tijdelijk deze beveiliging uit te schakelen en klik nogmaals op [Wachtwoord vergeten]. Lukt het nog steeds niet? Neem contact op met ons op: 030-2303300.

  • Ik wil mij registreren, maar krijg een melding dat mijn email adres al bij jullie bekend is. Wat moet ik doen?

    Als uw e-mailadres al bij ons bekend is komt dat omdat u dan al een account heeft. Gebruik ‘Wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

     

  • Ik krijg bij het registreren een melding dat het wachtwoord niet juist is. Er verschijnt een rood kruisje. Wat doe ik fout?

    Het wachtwoord moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Klik op het i-tekentje achter ‘Vul hier uw wachtwoord in’. Lees goed waaraan het wachtwoord moet voldoen. Uitsluitend de vermelde bijzondere tekens (#?!@$%^&*-) zijn toegestaan. Het kruisje wordt meestal veroorzaakt doordat andere bijzondere tekens worden gebruikt.

  • Ik probeer op Mijn account / Mijn Gegevens een nieuw wachtwoord in te stellen, maar er verschijnt een rood kruisje. Wat doe ik fout?

    Het wachtwoord moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Klik op het i-tekentje achter ‘Vul hier uw wachtwoord in’. Lees goed waaraan het wachtwoord moet voldoen. Uitsluitend de vermelde bijzondere tekens (#?!@$%^&*-) zijn toegestaan. Het kruisje wordt meestal veroorzaakt doordat andere bijzondere tekens worden gebruikt.

  • Ik had al een account, maar nu moet ik mij opnieuw registreren. Waarom is dat?

    Vanaf januari 2019 werken we met een nieuwe digitale aanvraagmodule. Hierdoor zijn alle oude accounts komen te vervallen. U moet u opnieuw registreren.

  • Ik kan mijn aanvraag uit 2018 (of eerdere jaren) niet meer vinden.

    Vanaf januari 2019 werken we met een nieuwe digitale aanvraagmodule. Alle accounts van voor die tijd zijn komen te vervallen. U moet u opnieuw registreren.

  • Kan ik meerdere accounts maken?

    Ja dat kan. U moet dan echter wel voor elk account een ander e-mailadres gebruiken. Een e-mailadres mag namelijk maar één keer voorkomen in onze database.

  • Mag ik met mijn account een aanvraag doen voor andere organisaties?

    Ja, uw account is niet aan een specifieke organisatie verbonden. U kunt zo veel aanvragen doen als u wilt, ongeacht voor welke organisatie.

  • Kan ik mijn account verwijderen?

    Nee, u kunt uw account niet zelf verwijderen.

    Heeft u redenen om uw account en alle aanvragen daarin te willen verwijderen, stuur ons dan per post of per e-mail (info@vsbfonds.nl ) een verzoek. Vermeld hierbij minimaal het e-mailadres dat aan het betreffende account gekoppeld is en de reden om het account te verwijderen.

  • Ik wil graag een ander contactpersoon aan ons account koppelen. Hoe doe ik dat?

    U moet hiervoor twee acties ondernemen, omdat VSBfonds de gegevens op twee plaatsen moet wijzigen. 

    1. Stuur een mail naar de administratie van VSBfonds (administratie@vsbfonds.nl). Vermeldt in de mail het verzoek, projectnummer, projectnaam en de naam en email van de nieuwe contactpersoon. Het is vooral belangrijk om het juiste emailadres te vermelden. Dit is namelijk het mailadres dat wij vanaf dat moment gebruiken in onze communicatie met u. 

    2. Log in op uw account en voer bij 'Mijn gegevens' de gegevens van de nieuwe contactpersoon in.

  • Ik kan geen organisatie kiezen bij vraag 2 “Selecteer uw opgeslagen organisatie uit onderstaande lijst”.

    Ga naar de eerste vraag “Heeft u al eerder een aanvraag gedaan bij VSBfonds?”. Wijzig het antwoord in Nee en klik op [Volgende]. Vul daarna de aanvullende vragen in.

  • Ik krijg een bijlage niet geüpload. Wat moet ik doen?

    Krijgt u gedurende 3 seconden een ronddraaiende zandloper te zien, maar niet de naam van de bijlagen? Controleer de naam van het bestand. De bestandnaam mag geen bijzondere tekens, leestekens of tekens met accenten bevatten. Gebruik in de naam uitsluiten letters en cijfers. Spaties zijn toegestaan.

    U kunt uitsluitend bijlagen van het formaat .doc, .docx, .xls, .xlsx, pdf gebruiken. Bijlagen gemaakt met een andere extensie kunt u niet uploaden.

  • De bijlage is te groot. Wat moet ik doen?

    Een bijlage mag maximaal 7,5 MB zijn. Voeg een dummy Word document toe waarin u aangeeft dat dit document per mail komt. De bijlage kunt u mailen naar administratie@vsbfonds.nl. Vermeldt organisatienaam, projectnummer en projectnaam.

  • Ik krijg geen e-mail met de verificatiecode. Hoe kom ik nu aan de verificatiecode?

    Zit de mail misschien in deze SPAM folder? Laat de ontvanger dit controleren.

    Controleer of het juiste e-mail adres bij de ‘Bevoegde ondertekenaar’ juist is ingevuld.

    Vul eventueel een ander e-mail adres in. Door op de knop [Verificatiecode aanvragen] te klikken wordt een nieuwe mail verstuurt. De code in de mail wijzigt elke keer als er een nieuwe mail wordt verstuurt. Gebruik altijd de code uit de laatst verzonden mail.

  • Ik kan niet Indienen, maar krijg een melding ‘Controleer uw aanvraag’. Wat doe ik?

    U ziet een lijstje met vragen die niet juist zijn. Klik op de vraag en corrigeer het antwoord.

    Kijk ook bij het antwoord van de Q&A vraag: “Selecteer uw opgeslagen organisatie uit onderstaande lijst” in de vorige sectie.

  • Ik krijg bij het indienen een melding “Deze aanvraag kan momenteel niet worden ingediend en verwerkt” in een rood vlak. Wat nu?

    Ga naar de vraag: “Wat is het vestigingsadres van uw organisatie”. Deze vraag staat in het begin van het aanvraagformulier. Deze vraag kent invoervelden. Controleer het veld ‘Postcode’. Soms staat hier een postcode met daarachter de plaatsnaam. Wis het gehele veld. Tik de postcode opnieuw in. De postcode bestaat uit 4 cijfers en 2 letters zonder spatie. Klik daarna op [Volgende].

    Probeer opnieuw in te dienen. Als de foutmelding blijft,  neem dan contact op met ons op: 030-2303300.

  • Ik krijg direct na het inloggen een melding: ‘De aanvragen worden geladen’. Maar er gebeurt niets.

    Er treedt dan een fout op tijden het laden van ‘Mijn Aanvragen’. Neem contact op met ons op: 030-2303300.